گیمپلی و داستان
World at Arms میان یک بحران نظامی جهانی شروع میشود و بازیکن را در نقش یک فرمانده تازه کار در ارتش ایالات متحده قرار میدهد. سبک بازی استراتژی است و گیمر وظیفه دارد منابع و سیاستها را طوری مدیریت کند که هم در مسیر خط اصلی داستان با دشمن فرضی (به نظر میرسد کره شمالی یا چین باشد) پیروز شود، هم از پایگاه خودش دفاع کند، هم در مبارزه با دشمنان پراکنده و اعضای اتحادهای متخاصم کسب افتخار کند.
مسیر با راهنما شروع میشود و تا سطوح بالا به همین روش ادامه پیدا میکند چون ساز و کارهای بازی فراوان و متنوع و گاهی پیچیده هستند و محصول به خوبی بازیکن را هدایت میکند. ماموریتها در سه محور اصلی جریان مییابند: مدیریت منابع، سیاستهای تهاجمی/تدافعی، ساخت و ساز و توسعه. هر سه موضع با هم در ارتباط هستند و مثلاً برای مدیریت نفت و انرژی نیاز به ساخت پالایشگاه و آسیاب بادی دارید و برای ساخت بناها لازم است زمینهای جدید را فعال کنید و همه این کارها برای این است که بتوانید نیرو و ادوات مورد نیاز برای حمله یا دفاع را تهیه کنید.
دخل و خرج
ابتدای کار همه چیز رایگان و روان پیش میرود و اصلا حس نمیکنید احتیاجی به دست به جیب شدن دارید اما از حوالی سطح ۱۰ به بعد دیگر یواش یواش فرآیندهای انتظار و گزینههای پولی فراوانی که بازی پیشنهاد میدهد شروع به اذیت کردن میکنند. مثلاً اولین قطعه زمین در کمتر از دو دقیقه آزاد میشود ولی تکه سوم یا چهارم تقریباً یک ساعت طول میکشند! همین قضیه در مورد بناها، نیروها، ادوات و سایر موارد صدق میکند و به این ترتیب، بازی خیلی زود شما را به سمت فروشگاه هدایت میکند که متاسفانه در حال حاضر هنوز به پورتال داخلی وصل نشده و امکان خرید از آن وجود ندارد. آیتمهای فروشگاه در حال حاضر به یورو هستند و اگر قرار باشد فقط تبدیل به ریال شوند خرید آنها کار هر کسی نخواهد بود!
گرافیک
بازی در زمینه گرافیک حرف برای گفتن دارد. گرافیک دو قسمت میشود: رابط کاربری که شاید دو سوم کل کار را در بر میگیرد چون با توجه به سبک محصول، بازیکن دائماً بین صفحات و فهرستهای مختلف در رفت و آمد است؛ پایگاه و نبردها که یک سوم باقی مانده را تشکیل میدهند. در قسمت اول، بازی محیطی شیک و مرتب با آیکونهایی تازه و خوشرنگ را در فضاهایی منظم به بازیکن ارائه میدهد. دکمهها و نوشتهها، در کنار خط و ابعاد مورد استفاده خوانا و دقیق در صفحه جایگذاری شدهاند. در قسمت دوم هم همانطور که در تصویر میبینید جزئیات صحنهها بالا و زیبا هستند و با بزرگنمایی در صفحه نه تنها شاهد افت کیفیت نخواهید بود، بلکه نکات ریزتری از هر سازه را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که در طراحی شخصیتهای زن و مرد از کد فرهنگی پوشاک نظامی غربی استفاده شده است.
موسیقی
صدا و موسیقی در World at Arms خوب است. آهنگهای نبرد و زمینه و فهرستها با حال و هوای محصول ارتباط دارند و جو نبرد و مبارزه را منتقل میکند. جلوههای صوتی هم به همین صورت کارکرد خوبی دارند. سازنده فکری برای صداگذاری شخصیتها نکرده و با این تصمیم توانسته حجم محصول را تا حد زیادی کم کند. البته خبری از صوتهای حرفهای و مناسب برای سیستمهای صوتی قوی نیست ولی ضعف مشهودی هم در آنها شنیده نمیشود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد World at Arms