• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پسر دلفینی ( سریال پسر دلفینی)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

4830 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +

 پسردلفینی انیمیشن سریالی ایرانی است که مناسب رده سنی +۶ سال می‌باشد. هر قسمت از این اثر دارای پیام های آموزنده ای برای کودکان است.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 1403 میانگین هر قسمت 11 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 6 سال؟

پسردلفینی انیمیشنی ایرانی است که به دلیل درصد کم معیارهای ترس و خشونت و نیز عدم داشتن ناهنجاری های نگران کننده، انیمیشن مناسبی برای رده سنی 6 سال محسوب میشود. این اثر به دلیل داشتن نکات آموزنده و یا اغلب چالش برانگیز، ممکن است برای رده سنی کمتر از 6 سال ثقیل و غیرقابل درک باشد.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای اثر، ارزیابی آن را مطالعه بفرمایید. این مقوله باعث می‌شود ذهنیت شما برای پاسخگویی به سوالات احتمالی فرزندتان در خصوص اتفاقات موجود در اثر و نیز رفتارهای شخصیت ها، آماده باشد. ممکن است پس از تماشای این اثر، فرزندتان تصور کند که زندگی برای یک انسان در زیر دریا امکان پذیر است. لازم است که حتما این موضوع را برای او توضیح دهید که این تصاویر صرفا برای نشان دادن قدرت های پسر دلفینی در برطرف کردن مشکلات و نمایش دادن دوستی زیبای او با دیگران است و زندگی کردن زیر دریا برای یک انسان هرگز امکان پذیر نیست. برای فرزندتان توضیح بدهید که هیچ دلفینی نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز یک انسان را در زیر آب تامین کند. دلفین ها صرفا فقط اکسیژن مورد نیاز خودشان را تامین می‌کنند. برای همین است که می‌توانند برخلاف ماهیان دیگر دقایقی را خارج از آب باشند. دوستی پسردلفینی با ساکنان دریا و کمک کردن او به آنها در رفع مشکلات و برطرف کردن موانع، نشان دهنده وجود شخصیتی فداکار و در عین حال مستقل و توانمند است. درباره ابعاد شخصیتی پسر دلفینی با کودک خود صحبت کنید. تصاویر واضح از کف اقیانوس یکی از نکات بسیار مهمی است که در این اثر وجود دارد و غیرقابل چشم پوشی است. در این انیمیشن مشاهده می‌شود که کف اقیانوس با انواع زباله های انسانی پر شده است و به جای وجود گیاهان دریایی زیبا، پلاستیک ها و زباله ها چهره دریا را تغییر داده اند. این زباله های انسانی در دنیای واقعی برای موجودات دریایی تهدید های جدی به شمار می آیند و باعث مرگ بسیاری از ماهیان و نیز دلفین ها می‌شوند. برای فرزند خود در این خصوص توضیح دهید و به او آموزش دهید که هرگز زباله های خود را در دریا، رودخانه وطبیعت رها نکند زیرا این رفتار از جانب انسان ها، مرگ ختمی موجودات را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بدانید.....

انیمیشن سریالی پسر دلفینی، با اقتباس از نسخه سینمایی این اثر ساخته شده است و هرقسمت روایت گر یک ماجرای متفاوت است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پسر دلفینی : پسری که با ساکنان اقیانوس دوست است و به آنها در رفع مشکلاتشان کمک می‌کند.

سفید: دلفین پسر دلفینی است و به او کمک می‌کند تا اکسیژنش را در زیر آب تامین کند.

لاک پشت: مسن ترین موجود اقیانوس است. او که حکم پیر دانا در اقیانوس را دارد به همگان بابت اتفاقات و رفتارهایشان درس و راهنمایی می‌دهد و سعی در برقراری عدالت دارد.

اختاپوس: دشمن ساکنان دریاست و دائما در حال مشکل آفرینی برای دیگران است. او همه چیز را در انحصار خودش می‌خواهد.

شامی: یک حلزون موذی که برای اختاپوس کار می‌کند و به دستور اختاپوس برای دیگران دردسر می آفریند.

داستان اثر:

پسر دلفینی می‌تواند بین خشکی و دریا در رفت و آمد باشد. او دوست خوبی دارد که یک دلفین به نام سفید است. سفید به او در تامین اکسیژن مورد نیازش در زیر آب کمک می‌کند و او را به این سو و آن سو می‌برد. پسردلفینی تلاش می‌کند به موجوداتی که زیر آب زندگی می‌کنند کمک کند و مشکلاتی که آنها از پس حل کردنش برنمی آیند را برایشان حل کند. یک اختاپوس پلید در زیر دریا زندگی می‌کند که دائما برای موجودات دیگر تهدید و خطر و دردسر می آفریند. پسر دلفینی هربار با مبارزه با اختاپوس تلاش می‌کند تا اجازه ندهد که حق موجودات دیگر و دوستانش در مقابل اختاپوس و نقشه هایش پایمال شود.

جزئیات اثر

کارگردان: رضا فصاحت نویسنده:مونا عبدالله شاهی بازیگران: مریم جلینی، حامد عزیزی، جواد پزشکیان، ناهید امیریان کشور سازنده: ایران شرکت سازنده: موسسه هنری رسانه ای اوج

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسر دلفینی ( سریال پسر دلفینی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!